Hidradenitis Ledenforum

Vanaf 1 januari 2007 is de werking van het forum gewijzigd. Het forum is voor iedereen te lezen. Wil je echter reageren, zul je een account/inlognaam moeten aanvragen. Verenigingsleden die nog geen account hebben, kunnen een inlognaam aanvragen via ons registratiesysteem. Ben je nog geen lid en wil je toch reageren, klik dan hier.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: HomeBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
belastingaftrek chronische ziekte??????
Gepost door: lenny (IP Gelogd)
Datum: februari 9, 2008 06:35

Ik ben bezig met mijn belastingopgave maar zit met 1 vraag wat betreft de aftrekpost voor kleding en beddengoed

Daar is een vaste aftrekpost en bedrag voor van 300 euro

Maar als je een chronische aandoening hebt dan heb je ook dit kopje in het belastingformulier:

Vaste aftrek voor uitgaven wegens chronische ziekte
Voor uitgaven wegens chronische ziekte mag u een vast bedrag meetellen van 808 als u aan alle volgende voorwaarden voldoet:

U was op 31 december 2006 jonger dan 65 jaar.

U had geen recht op de vaste aftrek voor arbeidsongeschiktheid.

U gaf in 2007 voor uzelf meer dan 320 uit aan zogenoemde specifieke uitgaven.

Nu is mijn vraag........ wie het weet mag het zeggen.........

Welke van de 2 mag je kiezen,het scheelt wel dik 500 euro!!!

P.s. ik bel ook nog de belastingdienst hierover!

Lenny

Re: belastingaftrek chronische ziekte??????
Gepost door: Tinus (IP Gelogd)
Datum: februari 9, 2008 11:34

wij trekken dit wel af!

Veel liefs Martine

Gepost door: Angél (IP Gelogd)
Datum: februari 10, 2008 12:53

Tja ik kan beide aftrekken niet via de chronische ziekte maar vanwege mijn 100% arbeidsongeschiktheid. Die 300 euro voor wassen en beddengoed ook je wast je kapot met open wonden.

Ben wel beniewd naar volgend jaar als ze dit allemaal dratisch gaan beperken we hebben verder niks (huurhuis) als dit dus ben bang dat wij volgend jaar wederom buiten de boot gaan vallen

Gepost door: mareille (IP Gelogd)
Datum: februari 10, 2008 06:39

Hoi

Ik heb in voorgaande jaren beide aftrekposten genomen.
Dus zowel beddengoed e.d. als de chronisch zieken

Vergeet ook niet de premie zvw die je werkgever op je strook zet, zowel werkgevers- als werknemers deel zijn aftrekbaar als buitengewone uitgaven.

Ook alle niet vergoede verbandmiddelen en paracetamol (helaas niet meer dan een vast bedrag, maar toch).

Alle keren dat je naar een ziekenhuis moest ook het vervoer tellen.
rij je met je eigen auto dan mag je de daadwerkelijk kosten per km tellen.
De anwb site kan je helpen dit uit te rekenen.

succes!

P.S. ben je het vergeten vorige jaren? Je kunt tot 5 jaar terug nog wijzigingen doorgeven en alsnog aftrekken.
Zoek een belastingconsulent in de buurt (vakbonden doen het vaak gratis) die kunnen je helpen.
Ik zou wel willen helpen maar heb mijn handen al vol aan mijn trouwe IB klanten hier.

Mareille

Mareille

Gepost door: lenny (IP Gelogd)
Datum: februari 10, 2008 08:35

In ieder geval bedankt voor je tips mareille,ik heb hier al veel aan!!!

Wat betreft die werkgeversbijdrage ziektekosten als mn eigen bijdrages dat wist ik inderdaad al.

Het vervoer is te verwaarlozen,het ziekenhuis is hier vlakbij.

Ik kom er wel uit,het is altijd gelukt en je krijgt er steeds meer vaardigheid in en leert telkens bij smiling smiley

Nogmaals bedankt!

Lenny

Ga naar: HomeBerichtenlijstZoekLog In
Sorry, u heeft geen toestemming om in dit forum nieuwe berichten te plaatsen of te beantwoorden.

Full screen
Klik hier om het forum in een groter en overzichtelijker venster te openen.

Gebruiksaanwijzing
Indien u berichten uit het forum wilt lezen, hoeft u niet in te loggen en kunt u door de 'Forumlijst' bladeren. Indien u ook zelf bericht wilt plaatsen, moet u zich via 'Log in' registreren. Nadat wij aan de hand van uw e-mailadres uw lidmaatschap en uw forumaccount bevestigen, kunt u deze in gebruik nemen door in te loggen met uw opgegeven gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens kunt u op een bestaand bericht reageren door te klikken op 'Antwoord op dit bericht'. Voor meer informatie kunt u altijd een e-mail sturen naar info@hidradenitis.nl.

Disclaimer
De vereniging stelt zich niet aansprakelijk voor de op dit forum vermelde informatie, aangezien deze niét is gescreend door de vereniging of is gestaafd door welke medisch adviseur dan ook. Wij verzoeken de gebruikers anderen in hun waarde te laten en één ieder met respect te benaderen! Móchten bepaalde normen en waarden in onderlinge communicatie worden overschreden, dan kan de webmaster besluiten iemand de toegang tot het forum te weigeren. Indien u misbruik opmerkt, verzoeken wij u eveneens melding te doen via ons contactformulier.